یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
سید جلال رضوی مهر

حوزه/ نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: حقیقتاً ایثار و فداکاری طلاب و روحانیون در مقابله با ویروس نخس کرونا، از حافظه و خاطره ملت ایران فراموش نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: انصافاً در قضایای اخیر، گروه های مختلف مردم از جمله بسیجیان و دانشجویان و دیگر گروه ها و اصناف، برای کاستن از درد و رنج ناشی از کرونا، همه جانبه پای کار آمدند اما در عین حال همگان مشاهده کردند که ایثار و از خودگذشتگی طلاب و فضلای حوزه در کنار پزشکان و پرستاران عزیز و مجاهد، بسیار شاخص بود.

وی با تاکید بر لزوم تقویت حس همدلی و انسجام ملی برای شکست ویروس نحس کرونا گفت: ما باید از ظرفیت عظیم مساجد و پایگاه های بسیج و دیگر تشکل های مردمی در راستای آگاه سازی هر چه بیشتر جامعه و نیز کمک به اقشار ضعیف و محروم نهایت استفاده را ببریم، به خصوص در شرایط نامطلوب اقتصادی فعلی که بسیاری از خانواده ها حقیقتاً در تأمین مایحتاج روزانه خود با مشکل جدی روبرو هستند باید با بسیج ملی و مردمی در این باره تا حد امکان، از درد و رنج مردم بکاهیم.

این استاد حوزه همچنین افزود: البته مسئولان نیز باید به وظایف خود با احساس مسئولیت بیشتر عمل کنند و نواقص و ضعف هایی که وجود دارد را جبران نمایند.

وی با بیان این که نباید بگذاریم اُمید جامعه در سایه اخبار منفی و نگران کننده، تضعیف شود، گفت: در کنار اهتمام به رعایت مسایل بهداشتی و درمانی، نباید به هیچ وجه از اصل مهم توکل بر خدا و دعا و راز و نیاز با خالق متعال و همچنین توسل بر ائمه اطهار(ع) غافل شد، چرا که بر اساس روایات ما، سلاح انسان مؤمن، همین دعا و التجا به درگاه الهی است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha